O nama
Hrvatski glazbeni centar
Hrvatski glazbeni centar (HGC) udruga je osnovana u Zagrebu 14. ožujka 2003. godine s ciljem promicanja, razvitka i unaprjeđivanja obrazovnih, profesionalnih, umjetničkih i socijalnih interesa glazbeno-scenskih umjetnika te poticanja, razvijanja i unaprjeđivanja umjetničke i kulturne djelatnosti na području Republike Hrvatske i njezine promidžbe u inozemstvu kao i poticanja domaćega glazbenog stvaralaštva te skrbi o mlađim naraštajima glazbenika.
Glavno geslo programa na kojem je bazirana ideja HGC-a jest Slušajmo hrvatsku glazbu!
U proteklim godinama djelovanja na prostoru Republike Hrvatske te internacionalnom suradnjom, HGC je iza sebe ostavio niz uspješnih koncerata, gostovanja i turneja kako svjetskih, tako i hrvatskih umjetnika.
Jedan od naših prvih projekata gostovanje je ansambla La piccola Scalla (Milano, Italija) s predstavom Služavka-gospodarica G. B. Pergolesija na Ljetnim igrama u Dubrovniku 2003. godine. Tada je započela suradnja s Dubrovačkim simfonijskim orkestrom (DSO) iz koje će se razviti niz uspješnih koncertnih nastupa i gostovanja; Dubrovnik Gala u 2004. i 2005. godini, gostovanja spomenutog orkestra u Grazu, Beču, Linzu i Münchenu 2006. godine, te turneje po Njemačkoj i SAD-u u koncertnoj sezoni 2006./2007.
Od 2006. do 2010. godine ugostili smo na koncertima diljem Hrvatske mnoge svjetski poznate glazbenike poput gitaristice Sharon Isbin, dirigenata Zvonimira Hačka i Riste Savića, pijanista Eugena Indjića, violinistica Carle Trynchuck, Annette von Hehn i violinista Maria Hossena, kontrabasista Yuan-Chun Pana, američkog skladatelja Larry Alan Smitha i druge.
Jedan od naših najznačajnijih projekata svakako je turneja „Orchestre de Flûtes Français“ s hrvatskom pijanisticom Martinom Mičijom i svjetski poznatim francuskim flautistom Pierre-Yves Artaudom u travnju 2005. godine, koja je uključivala koncerte u Salle Cortot u Parizu, KD Vatroslava Lisinskog u sklopu 23. Muzičkog Biennala Zagreb – 2005. ISCM World Music Days, Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu, Gradskom kazalištu Zorin domu Karlovcu, Istarskom narodnom kazalištu u Puli, Guvernerovoj palači u Rijeci i crkvi sv. Franje u Rovinju.
Organizirali smo sudjelovanje mladih hrvatskih umjetnika u radu Mlade Bečke filharmonije, turneje European Master Orchestra, koncerte povodom Dana hrvatske diplomacije, gostovanja solista iz Njemačke i Austrije, koncerte Dubrovnik Gala – gostovanje američkih solista i nastup s Dubrovačkim simfonijskim orkestrom.
Kao jedan od izuzetnih projekata u organizaciji Hrvatskog glazbenog centra treba izdvojiti Hrvatsku misu – praizvedbu istoimenog djela hrvatskog skladatelja Igora Kuljerića u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u travnju 2006. godine.
Organizirali smo više dobrotvornih koncerata, od kojih ističemo suradnju s Hrvatskom ligom za borbu protiv raka i koncert povodom Svjetskog dana bolesnika 2007. godine u Muzeju Mimara u Zagrebu, na kojem su nastupali nacionalni prvak, bariton Vitomir Marof, japanska sopranistica Mayumi Kamei, pijanistica Martina Mičija, klarinetist Bruno Philipp te albanska pijanistica Silvana Skenderi.
U koncertnoj sezoni 2010./2011. organizirali smo gostovanje, turneju po Hrvatskoj i seminar na Muzičkoj akademiji u Zagrebu poznate američke violinistice mr. art. Carle Trynchuk (profesorica na Andrews University, Michigan iJuilliard School of Music, New York), te majstorsku radionicu američke glazbe Dr. Larry Alan Smitha (profesor na Hartt School of Music, Dance & Theater, University of Hartford), pod pokroviteljstvom Američke ambasade u Zagrebu.
U 2017. godini ostvarili smo značajnu suradnju s Festivalom Seviqc Brežice koji nam se kao partner pridružio u realizaciji jedinstvenog koncertnog nastupa Flanders recorder kvarteta u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt.
Naglasak djelovanja HGC-a je na suradnji hrvatskih umjetnika i svjetski poznatih glazbenika stoga smo organizirali manje komorne koncerte koje smo realizirali na radost i zadovoljstvo publike.
Isto tako pomažemo našim članovima te organiziramo njihove nastupe diljem svijeta, kao i promociju hrvatskih skladatelja (poput B. Papandopula, I. Kuljerića i dr.) u suradnji s našim partnerima, International Music Center of America (IMCA) i Europäisches Musikzentrum iz Beča.
Godine 2013. u svrhu specijalizacije programskog usmjerenja pokrećemo Projekt Lazarus, s nakanom istraživanja, revitalizacije i promocije hrvatske glazbene baštine, s osobitim naglaskom na 16., 17. i 18. stoljeće, ponajprije na ona djela koja još uvijek čekaju ugledati svijetlo dana, a pohranjena su i neobrađena u mnogim samostanskim zbirkama, arhivima, bibliotekama, muzejima i drugim institucijama na čijem pronalasku, restauraciji, transkripciji te pripremi za suvremeno izvođenje rade, nažalost malobrojni, vrsni stručnjaci. U nastojanju otimanja zaboravu vrijednih spomenika hrvatske glazbene baštine, nepresušnom vrelu potvrde pripadnosti zapadnoeuropskom kulturnom i civilizacijskom krugu, profesionalni glazbenici Projekta Lazarus izvodili su djela izvanrednih hrvatskih skladatelja; Ivana Lukačića, Vinka Jelića, Ivana Šibenčanina i Damjana Nembrija. Izvođenjem za sada jedinoga sačuvanog djela Hvaranina Damjana Nembrija, zbirke psalama Brevis et facilis psalmorum smo, prema našim saznanjima, jedini u Hrvatskoj obilježili 120. obljetnicu rođenja dr. Dragana Plamenca, utemeljitelja suvremene hrvatske muzikologije, čije su posljednje otkriće i studija bili navedena zbirka koju je u Veneciji 1641. godine objavio Bartolomeo Magni.
Ansambl Projekt Lazarus ostvario je brojne koncerte u zemlji i inozemstvu te promovirao hrvatsku glazbenu baštinu na renomiranim inozemnim i nacionalnim festivalima; 47. i 48. Varaždinskim baroknim večerima, Festivalu Seviqc u Brežicama (SLO), 58. Hvarskim ljetnim priredbama, 12. Festivalu hrvatske glazbe u Beču, Međunarodnom festivalu Gaetano Callido u Veneciji i dr. Osobito značajnu umjetničku suradnju ostvarili smo na 48. Varaždinskim baroknim večerima s japanskim solistima orkestra Libera Classica koje vodi uvaženi čelist svjetske reputacije Hidemi Suzuki, s kojima smo po prvi puta u suvremenoj povijesti izveli odabrane skladbe Francesca Sponge Uspera.
Programi koje ostvaruje Hrvatski glazbeni centar sufinancirani su od strane Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Ministarstva vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske, zatim Grada Zagreba kao i Zagrebačke županije te mnogih drugih jedinica lokalne samouprave. Hrvatski glazbeni centar za ostvarivanje svojih ciljeva posebno zahvaljuje na pomoći donatorima kao što su privatne tvrtke i različite fizičke osobe koje podržavaju naš rad.